5
(1)

لیست قیمت باتری های موجود

تمامی قیمت ها با احتساب دریافت باتری فرسوده محاسبه شده است.

 

اکثرا افراد در تعریف باطری ماشین به یاد کاربرد این قطعه برای استارت زدن خودرو خواهند افتاد. باتری قطعه ای نیست که فقط خودرو را راه اندازی کند . به دلیل قرار گرفتن دائم این قطعه در مدار برق خودرو با توجه به افزایش روز افزون تکنولوژی ،  آپشن ها و مصرف کننده های مختلف برای راحتی و رابط کاربری بهتر و البته کنترل الکترونیکی عملکرد در بحث مکانیک پیشرانه توسط کامپیوتر و سنسورها ، باطری ماشین جزئی از قطعاتی است که باید به نحوه عملکرد و کیفیت آن توجه کرد. تا راندمان کارکرد همه اجزاء خودرو در بالاترین سطح قرار گیرد . چرا که نوسانات ناشی از جریان ناقص الکتریکی و ضعف این قطعه هزینه هایی به همراه دارد.

بنابراین عمر خودرو رابطه مستقیم با باتری ماشین شما دارد، به همين دليل اگر به دنبال باتری هستيد که می تواند باعث افزايش عمر خودرو شود ، بايد به سوی بهترينها برويد. خیابان ها، بزرگراه ها به دليل زمينهای ناهموار، پیچ و خم های ناگهانی و تیز برای هر وسيله نقليه خطرناک هستند. فقط يک باتری قوی می تواند به وسيله نقليه شما در چنين شرايطی با مقاومت بالا حرکت کند. باتریهای خودرو با فناوریهای پيشرفته و طراحی خاصی ساخته شده اند که برای تحمل سخت ترين جاده ها آماده باشند. علاوه بر اين ، باتری های ماشین در ایران با قيمت های متفاوت و مناسب برای بودجه شما طبقه بندی شده است .

باطری‌ها تاثیر مستقیم و بالقوه‌ای در کارکرد خودرو دارند و انتخاب صحیح نوع باطری نیز کیفیت و کارایی عملکرد خودرو را ارتقا می‌بخشد. مدت زمانی که مبادرت به روشن کردن ماشین می‌کنیم و سوییچ را می‌چرخانیم تا زمان استارت خوردن و روشن شدنش نباید بیشتر از حدود ۲ ثانیه زمان ببرد؛ در غیر این صورت متوجه می‌شویم که باطری ضعیف شده یا ایرادی به آن وارد آمده است.

هنگامی که ولتاژ متناسب باطری خودرو که معمولا ۱۲ ولت است، کم می‌شود و به محدوده ۸ یا ۹ می‌رسد، آنگاه متوجه می‌شویم که استارت خوردن‌های ماشین نیز طولانی‌تر شده است‌. در این حالت احتمالا به دنبال بهترین مارک باطری ماشین خواهیم بود تا بتوانیم عملکرد بهتری را حین استارت خوردن خودرو شاهد باشیم.

باطری ایرانی بهتر است یا کره‌ای؟ باید بدانیم با توجه به پیشرفت روز افزون و چشم‌گیر صنایع تولید قطعات خودرو که بخش‌های باطری سازی نیز جز قسمت‌های حائز اهمیت آن به شمار می‌آید، فضای رقابتی زیادی میان محصولات داخلی و خارجی ایجاد شده است و می‌توان به جرات اذعان داشت که محصولات داخلی به لحاظ کیفیت و کارایی اگر بالاتر از تجهیزات خارجی نباشند، پایین‌تر هم نیستند. به عنوان مثال باطری سازی سپاهان یا تولیدات باطری صبا، جز کمپانی‌های ایرانی تهیه کننده باطری خودرو هستند که محصولاتشان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.
لذا با خرید محصولات داخلی علاوه بر اینکه می‌توانیم از یک محصول با کیفیت استفاده کرده و نسبت به کارایی آن مطمئن باشیم، از تولیدات داخلی نیز حمایت نموده و گام قابل توجهی را در مسیر به چرخه در آوردن چرخ صنعت کشور بر می‌داریم.

طول عمر باطری

از عوامل موثر بر طول عمر باطری خودرو می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • عادت های رانندگی : میزان کارکرد خودرو (برحسب کیلومتر) – زمان کارکرد (تایم روشن بودن و خاموش بودن خودرو) .
  • آب و هوای منطقه تردد : گرمسیر بودن منطقه تردد و سردسیر بودن آن موجب خرابی زودرس باتری می شود .
  • برند سازنده و کشور سازنده : کالاهای تولید شده با کیفیت و بی کیفیت به نام برندها و کشورهای سازنده شناخته می شوند. به طور مثال جنس های آلمانی یا کره ای، در شاخه باطری ماشین و تولیدات دیگر یادآور کالای باکیفیت با طول عمر بالا هستند. برندهایی مانند وارتا ، بوش آلمان و باتری های ساخت شرکت دلکور یا هیوندای و گلوبال کره جنوبی از برندهای با سابقه درخشان با طول عمر بالا شناخته می شوند. در ایران نیز کارخانه های سپاهان باطری ، برنا باتری ، پاسارگاد صنعت باطری نیز از بهترین ها هستند.
  • تکنولوژی ساخت باطری : با گذشت زمان و افزایش قطعات برقی و حساس برای کنترل بهتر مکانیزم عملکرد خودرو و سهولت و راحتی کاربر در وسایل نقلیه ، فشار بار اضافی که باتری و دینام آلترناتور باید متحمل شود بیش از پیش است. بدین علت متخصصان به دنبال منبع ذخیره سازی هستند که بتواند به دفعات زیاد و قدرت بالا تامین کننده این شبکه متصل شده به باطری خودرو باشد. از تکنولوژی های جدید میتوان به باتری AGM و باطری VRLA اشاره نمود.

برای خرید باتری ماشین توجه به نکاتی که گفته شد می تواند راهنمای شما در این امر باشد .

 

در زمان خرید باطری خودرو به چه چیزهایی باید توجه داشت؟

  • مارک باطری ماشین

سپاهان باطری، صبا باطری و برنا باطری جز برندهای نام آشنا و معتبر در حیطه صنعت باطری سازی هستند که کیفیت محصولاتشان را می‌توان تضمین کرد و افراد نیز بیشتر متمایلند که این باطری‌ها را جهت استفاده در اختیار خودروی خود قرار دهند.
پوما، دلکور و فالکون نیز سه برند معروف کره‌ای هستند که استفاده از آن‌ها در کشور ما بسیار رایج بوده و مشتریان زیادی دارد.

  • ضمانت نامه باطری ماشین

اگر در پی خرید مارک‌های کره‌ای باشید، باید بدانید که شرکت‌های سازنده باطری‌های کره‌ای، اغلب اجناس خود را با ضمانت ۶ ماهه وارد ایران می‌کنند و این در حالی است که مدت زمان گارانتی محصولات ساخت کشور خودمان دو برابر است و معمولا ضمانت نامه یک ساله دارد.

 

اگر بخواهیم مارک‌های ایرانی را با هم در جایگاه قیاس قرار دهیم، باید بگوییم که همه آن‌ها باطری‌های فوق العاده‌ای هستند و شاید اندک تفاوتی با هم دارند که آن هم چیزی از کیفیتشان کم نمی‌کند.

قدرت استارت بالا، فیلترهای ضد انفجار، دشارژ شدن‌های ناچیز و عدم نیاز به مراقبت‌های آنچنانی را می‌توان از ویژگی‌های مشترک برخی از این باطری‌ها دانست.

 

  • صبا باتری

شرکت صبا باتری تولید کننده انواع باتری متناسب با هر نوع خودرو و در هر آمپری بوده و دارنده نشان استاندارد و همچنین از نخستین تولید کنندگان باتری در سطح کشور می باشد.

جدیدترین و محبوب ترین محصول شرکت صبا باتری در بین خریداران محترم :

  1. واریان 
  2. هیبرید
  3. آرمو

 

  • برنا باتری

به دنبال استقبال چشمگير مصرف كنندگان از كيفيت محصولات توليدي برنا باتری و همزمان با افزايش تقاضاي باتري در كشور، شرکت برنا باتری هم اکنون با 7 برند باتری خودرو  به فعالیت خود ادامه می دهد.

باتری صدف، باتری ولف، باتری اکتیو، باتری برنا، باتری گلدن سیلد، باتری زمان و باتری سحر

و در این میان شرکت سحر باطری سپند، توزیع انحصاری برند سحر را در اختیار دارد و در واقع نماینده رسمی برنا باتری در استان قزوین می باشد.

 

  • سپاهان باتری

در حال حاضر شرکت سپاهان باتری با پوشش امپراژ 50 تا 210، تحت استاندرد های DIN و GIS محصولات خود را عرضه مینماید تنوع این محصولات و کیفیت بالای آن مزیت های رقابتی فراوانی را برای شرکت سپاهان باطری فراهم نموده است.

برند های تولیدی شرکت سپاهان باتری ، تولیدکننده باتری ماشین ایرانی عبارتند از:

باتری خودرو  اوربیتال، باتری اورانوس، باتری بارکاس، باتری سویو، باتری یاشا، باتری کریستال و

باتری اوربیتال وان سپاهان باتری دارای بالاترین کیفیت و محبوب ترین برند در بین باتری های تولیدی سپاهان می باشد. در مواردی بسته به آب و هوای منطقه استفاده باتری، این باطری از باتری های کره ای طول عمر بیشتری دارند.

لیست محصولات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید